Ny dag





Ny härlig dag.L har ont i ryggen men är glad ändå. Hon har fått en speciell kudde från sjukgymnasten att sitta på . Gissa om det är kul att ha den i skolan.

Det där minns jag när jag var i den åldern. Så fort jag skulle göra grejer som avvek från det normala så var det så himla pinsamt. Vad skulle alla säga och tänka. Fast L har tränat så mycket mental träning att hon pallar trycket. Sedan är hon rätt poppis i skolan så det slutar nog med att ALLA kommer att sitta på sådana kilkuddar i hela skolan. Speciellt rektorerna. De kan behöva lite stöd. Undrar hur deras ryggrad(er) ser ut. Har de någon kan jag undra. De är ju FEM rektorer. Ja, den första hade i alla fall ingen, så de behövde fyra till. Heter det en ryggrad, flera ryggrader?

Idag är L och jag rätt positiva. Kan ha att göra med att vi var på sjukhuset och är glada att vara hemma igen. Som sagt det var svårt med de akutsjuka barnen. Jag känner tacksamhet för att vi inte behöver vara där mer. Ett bevis på att det brukar komma något positivt från negativt. Det kommer alltid sol efter regn osv. Men det gör det ju faktiskt helt logiskt. Ungefär när allt är som värst och det inte kan bli värre, då kan allt bara bli bättre. Det är ju bra. Fast då är det ju egentligen värre när saker och ting är rätt bra. För då är risken att det blir värre rätt stor. Det är positivt tänkande det.

Jag känner en som kan vara negativ. M! Hon kan vara så negativ att man tror hon skämtar. Men det går snabbt över ändå. Men vad får hon allt negativt ifrån. - Jag ooorkar inte gå upp. Gå UUUUUUT från mitt rum. Låt mig vara i freeeed. Jag SKAAAA!

Om det smittar! Det tar mig en timme att bli frisk från sådant där. Som när jag var tillsammans med S. Han var ju från Örebro och han pratade så där släpigt. Även om dialekten är trevlig så låter det så negativt. Kom att tänka på en historia som han berättade. - Varför kan en Örebroare inte få aids? (vet inte) - Man måste vara positiv.

Förlåt, jag gillar inte att skämta om sjukdomar men nu gjorde jag det. Ibland gör vi det. Saker som vi inte vill göra. Lagen om påverkan.
Som när någon säger, - Vill du hänga med på bio? - Ja gärna, säger man. Och efteråt fattar tanken att jag inte alls vill gå på bio. Det där hände mig mer förr  i tiden mer - än i dagens läge. Jag kan bättre bemästrat Lagen om Påverkan.

Nej, nu måste jag kila.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0