Kyrkdags

Det blev oavgjort i Angeredshallen. L la två mål och det ena var en skön halvlobb...ursnyggt! Hon är en riktigt bra sjytt och niometare när hon får till det. Dessvärre fick hon en knuff så det knäckte till i ryggen igen. Återbesök hos Kotknackarn tyvärr!

Har legat och slappat framför Filip och Fredrik på TV 5. De är ju för sköna!

Nu skall jag till kyrkan för ett möte. l skall ju konfirmeras så småningom och jag tror att jag behöver gå dit en stund med tanke på gårdagens "syndanden". Nej, men jag kan ju be om förlåtelse för säkerhets skull...

Jag är en sån där vanligt kristen. Om någon frågar mig om jag tror på Gud så säger jag att - Ja. på mitt sätt liksom.
TROR är ett malplacerat ord i dagens läge. Vi skall ju VETA så mycket om allt möjligt. Vi skall vara allmännbildade och sköta räkningar och ta ansvar om allt och alla. Vi får inte göra fel då det gäller läkarityg m.m. till Försäkringskassan och det blir ett himla liv om vi vanligt dödliga gör fel med A-kassa, fackförening eller Arbetsförmedling.

Att TRO på Gud är ju svårt då. Det känns inte som om det fungerar - jag måste VETA!

I alla fall skall jag se om jag kan tro idag. Släppa lite på kontrollen och bara hänga med. Mer orkar jag nog inte idag. Jo, en kopp kaffe med resten av "församlingen" är naturligtvis alltid rätt.

Skall be för en kär vän som gick bort i början av september. En kvinna med Präst som yrke, gick hastigt bort. Jag minns henne så väl när hon flyttade hit. Hon frågade mig om vi kunde gå ut och gå med våra barn och barnvagnar, för hon hade precis flyttat hit och kände ingen.

Vi träffades en hel del tills hon flyttade och jag är djupt rörd över hennes bortgång. Jag sörjer henne och kan inte föreställa mig hur stor sorgen måste vara för hennes familj.

Jag har fått mig en tankeställare, men det är inte lätt att veta hur man skall leva för att överleva!

          "Vila i frid min vän"


Jag VET kanske i alla fall det där om Gud...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0