Ja, det är måndag morgon...



Spelar väl ingen roll vilken dag det är, tycker Charlie som inte har något tidsbegrepp - Lyckliga honom.






Det var mysigt i kyrkan igår ;)

Lugnet och tystnaden som finns i en kyrka är fantastiskt skönt för knoppen. När jag satt där och spanade in Jesus som hängde på korset, kände jag mig ändå rätt dum över att jag ibland klagar över småsaker. Fast klagar jag över större saker är det väl mer befogat. Men just de där microskitsakerna kändes i alla fall helt onödigt.

Jag började fundera på saker som jag gjort i mitt liv och kom fram till att det var en hel del. Jag tänkte baklänges och såg min egen begravning. Fanns det något att säga om mig. Antagligen skulle nån´ säga - Hon var så spontan. - Så, fantasifull och full av ideér. - Duktig på ¨så många områden. - Hon fick aldrig göra det hon egentligen ville göra.

Själv tycker jag att det stämmer. Jag har alltid velat gå emot strömmen men har inte förstått att jag hade det valet. Men det är ju inte för sent!

Några saker som jag gjort är: tagit simborgarmärket, har åkt fast för fortkörning en gång, landat ett jetplan i en simulator (på ett hjul), fött ett barn med sugklocka och ett utan sugklocka, tagit bort amalgam, kört över ett lemmeltåg i Norrland, varit på 31 förädrarmöten...

Det räcker väl gott och väl att tala om när jag passerar till andra sidan. Ingen behöver vara mållös. Det känns skönt.

Men nu lever jag och det är måndag.

Måndagar är kreativa dagar. En hel vecka full med jobb, nöjen och bara trevliga aktiviteter.

Upprepa detta mantra varje morgon - det hjälper :)

"Varje cell som nybildas i min kropp är stark, frisk och full av energi"      

Öva in den och du kommer att känna dig frisk och glad varje dag.

Men hur kan jag mer göra för att få den där känslan av att det är kul med en ny härlig vecka eller "underbara måndag".

Har det med motivationen att göra?
Har jag någon drivkraft?
Vad vill jag med min vecka?
Hur påverkar veckan vägen till mitt mål?

Själv är jag en människa som är oerhört trög i starten. Jag måste tänka massor innan jag sätter i gång med något. Jag vill försäkra mig om att det jag gör - leder till någonting av värde. Annars tappar jag lätt intresset.

Det måste liksom infinna sig en känsla av flow - en slags medgång i tillvaron - då alla sinnen samarbetar i takt på en och samma gång. Den känslan har du säkert upplvevt. Det är som att bli frälst (kan jag tänka). En aha-upplevelse där det kommer ut massor av ideér och allt bara flyter på.

Så kan måndagar vara. Att vara full av förväntan av vad jag har tänkt att göra av min vecka. För jag bestämmer ju det själv. Eller hur?

Tänk att jag verkligen är fri att bestämma vad jag skall göra idag. Ingen annan kan påverka mina beslut - om jag inte tillåter det själv. Låter som Pollack-snack. Helt okey.

Nä, nu har jag tröttnat på att analysera måndagar. "Varje cell som nybildas i min kropp är stark, frisk och full av energi".

Så, det räcker för att bli inspirerad till en ny dag. Nu skall jag ringa P. Hon är säkerligen vaken. Hon kan ramsan i sömnen!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0