Coaching

                                                                                                                               


                                                                                                                                      

  • Coaching är för alla
  • Du har svaren
  • Lita på din intuition


Den här foldern eller broschyren handlar om att coacha sig själv till förändring.

Jag gjorde den i samband med en föreläsning på "ett av sveriges större företag" ...ler! Vi måste värna om reklamens integritet - okränkbarhet.

Där står:

Vad är gemensamt för oss människor - vad vill vi ha?

Lycka?
Karriär?
Framgång?

Vad sägs om komplettera med

Inre Lycka
Inre Karriär
Inre Framgång

Coaching är ett sätt att börja fundera kring sin livssituation. Vill du förändra något eller utveckla en resurs men har svårt att komma igång?

Vidare har jag skrivit:

Coaching lägger fokus på NUET och FRAMTIDEN - det stärker ditt tänkande och det ger hopp. Våra tankar och våra inre bilder resulterar i våra hanlingar och val i livet.

Dina tankar skapar din framtid.

Mål:
Fokusera på vad du vill ha och skapa en attraktiv målbild

Värden:
Ta reda på vad som är viktigt för dig och lev efter dessa för att nå dina mål

Motivation:
Hitta din inre drivkraft. Gör en djupdykning i ditt inre och ta fram dina resurser.

Resurser:
Du själv, familjen, kollegor, vänner, böcker, filmer, förebilder och allt och alla som omger dig och påverkar ditt liv.


Und zu weiter!

Att coacha sig själv är faktiskt inte så enkelt. Det tar lite lite tid och en hel del tålamod. Det gäller helt enkelt att TRÄNA som med allting annat som skall läras in i knoppen.

Det är riktigt kul att coacha sig själv att ställa frågor ger en modighetskänsla. Så här kan du fråga dig själv:

MÅL:
Vad vill jag ha?
Vad är mitt mål?
När i tiden kommer jag att nå mitt mål?
Hur kommer jag att känna mig när jag når mitt mål?

VÄRDEN:
Vad är viktigt för mig?
Vad ger det mig?
Blunda och tänk på mitt värde. Upplev det. Hur känns det?
Vad betyder det för mig?

MOTIVATION:
Vad är motivation för mig?
Vad kan jag göra för att bli mer motiverad?
Vad kan jag göra för att behålla motivationen?

RESURSER:
Vad gör jag när jag mår som bäst?
Vilka är mina styrkor?
Vad är jag bäst på?
När är jag mest kreativ?

Dessa frågor är grundläggande och våga bara fråga dig själv. Börja idag och fråga mig om du skulle fastna.

FRÅGORNA ÄR SVAREN












Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0