I natt jag drömde något som...

...jag aldrig drömt förut osv.

Finns det några drömtydare här?

Det var en kall vinterdag och jag befann mig nere vid Femmanhuset i Göteborg. Plötsligt låg slottet där och KUNGEN fyllde år och hur i Herrans namn kom det sig att jag var bjuden på hans födelsedagsfest? Jag hade en tjusig klänning på mig. Jackan hade jag väl kastat iväg.

Där träffade jag på U min coachingkompis och vår coachinglärare satt och signerade mentala CD-skivor, privat till var och en. Jag minns exakt vad han skrev på insidan av min CD som var en inspelning av mig själv.

Han skrev "För att du ger bort och är glad önskar jag dig det bästa att coacha". Vad ÄR det för mening och vad betyder den??  Så skulle han aldrig skrivit. Han skrev fel några gånger och till slut fick han ta en ny skiva och göra om allt.

Sedan var det något människa som ropade att jag skulle tävla genom att springa upp för hela Avenyn. I aftonklänning!
Jag skulle springa upp hela vägen till Poseidon, Götaplatsen som ligger högst upp på avenyn (för dig som bor i Jokkmokk).

Jag började springa för de sa att jag skulle vinna ett stort pris när jag kom fram. Dessvärre var jag osmart och tog vägen via Heden. Där var det en tjej som sa att hon skulle hjälpa mig att springa fortare så hon faktiskt knuffade på framåt. Bussigt och tack vem du nu var!

Till slut var jag framme och möttes av TV-kameror och jag skulle bli intervjuad. Kände mig som ROCKY med armarna i vädret!

- Hur kändes det att springa? Frågade reportern.
- Ja, det var jobbigt såklart, svarade jag. - Jag kom lite vilsen där och sprang över Heden men sedan hittade jag ut på Avenyn.
- Vad får jag för pris? Frågade jag flåsande.
- Ja, eftersom du sprang på en timma och 43 minuter så blir priset att vara med i TV.
- Okey, kul. Jag började bli lite irriterad så jag sa - Då vill jag i alla fall passa på att önska Hans Majestät Konungen en trevlig födelsedagsfest som jag är bjuden på.

Förstår ni, vilken dröm :0

Jag sprang ner igen i min bländande aftonklänning och där satt U och väntade på mig. Jag berättade vad som hänt och hon blev urförbaskad då hon hörde att jag inte vunnit någon resa. Tack för stödet U...!

Vi minglade i alla fall vidare och jag tror jag somnar om och ser vad som händer på slottet i Göteborg...

...för vad är väl en kväll på slottet. Ingenting eller alldeles underbar...
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Jag behöver träna mer! Fram med mental träning och jag väljer spår "målprogrammering".


Kommentarer
Postat av: Malin

Hahaha, gullig dröm - hade varit roligare om du vann pengar/en resa dock :D Men men, det hade ju inte spelat så mycket roll ;)



Love, M <3

2008-10-11 @ 22:50:45
URL: http://malinhere.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0