Pengar kan förstöra vänskap...

Vad underbart med måndag morgon. Idag skall jag jobba hårt. Hårdare än vanligt!

Fortsättningen från igår då vår tipsrad slog in med 36 - 30 mellan Sävehof - Italien i handboll.

Jo, vi VANN som sagt och det var verkligen ett sömmersketips. Men då jag tror starkt på tankens kraft så är jag rätt säker på att L och jag påverkade energierna i hallen. Vi styrde spelarna för att vinna 120 SEK...nä, jag skojar. Men läskigt var det!

Ännu mer äckligt blev det när vi skulle hämta ut storkovan. Vi visste inte DÅ hur mycket vi vunnit men då mannen som höll i tipset sa till oss att vi skulle vinna hälften av det som alla satsat, var tanken på ett par tusen relevant - i våra tankar.

Upprymda av händelsen trängde vi oss förbi supporters och glada fans som just sett en målrik och tempofylld match. Vi hittade en kille som lämnade ut vår vinst. Jag undrade  hur det kom sig att det var så "lite pengar" och han förklarade att det var det vi vann - bra förklaring.

Vi var trötta och gick iväg till bilen. Vi hade bråttom då jag skulle vara i Guds boning klockan halv sju och klockan var halv sju. L sa till mig - Vad kul att vi vann. - Ja, verkligen, svarade jag. Fast vad sjutton att det bara blev 120 kronor.

Jag sa till L att pengarna får gå till matkassan.Jag hade här ingen tanke på annat när L plötsligt säger,
- Fast vi gjorde ju detta tillsammans.
- Vad menar du? Att du skall ha pengarna? Säger jag förvånat.
- Nej, men vi gjorde ju det ändå tillsammans.
- Ja, men det var ju jag som satsade pengarna L...
- Ja, men jag hjälpte ju till med resultaten 36 - 30...

Plötsligt hade vi hamnat i samma situation som i den den filmen jag berättade om tidigare med Cameron Diaz. De som var Las Vegas och hon hade myntet men det var han som la i det i automaten och de vann tre mille.

Jag kan säga att jag blev sur som sjutton på L och tyckte hon var girig medans hon såklart tyckte att men mamma TA DU PENGARNA. Det är ju BARA 120 kronor.

BARA 120 kronor. Jag fick ett frispel mitt på parkeringen. DÅ minsann var det en stor summa för mig, och vilken trigger!

Som sagt, blev det lite uppståndelse på parkeringsplatsen tills jag plötsligt fattade och utbrast,

- Men detta är ju inte klokt. Titta L vad pengar ställer till med. Sanna mina ord att pengar förstör vänskap.
-
Jag tänker aldrig spela om pengar mer (Hm...). Hur kan du säga att det är lite pengar. Det är ju en middag för oss tre.

Kontentan av allt blev att vi satte oss i bilen och pratade om saken. Vi kom fram till att pengarna var en trigger till att vi helt enkelt blev besvikna över att vi vunnit så lite.
Vidare att vi istället skulle vara TACKSAMMA att vi vunnit något över huvudtaget och att det egentligen inte handlade om pengarna.

Grejen var ju att det var fanstastiskt hur det kunde bli detta resultat. Vi båda var så förundrade över detta med tanke på att tiden kontra målen - var en riktigt OMÖJLIG situation. Det skulle inte kunna bli detta resultat med tanke på hur handboll fungerar. Ja, ni förstår vad jag menar. Det var liksom ingen normal match från de sista tio minutrarna.

Det var läskigt att se och KÄNNA hur vi på något sätt med tankens kraft - minut för minut - sakta men säkert - insåg att resultatet blev som vi tänkte oss.

Forsberg gjorde räddning på räddning de sista sex minutrarna och Sävehov slutade inte lägga mål i slutminutrarna även fast de låg över med fyra fem mål.

Ja, det hela var helskumt men natrurligtvis bara ett bevis på att "IMPOSSIBLE IS NOTHING"

Jag lärde mig att jag inte skall glömma av mina erfarenheter. I detta fall att pengar förstör vänskap och att tankens kraft är starkare än jag anar.

L lärde sig att hon tänkte fel då hon lite grann gav upp tanken på vinst då det var tio minuter kvar. Hon sa att "jag kommer från och med nu förstå att det inte gäller att ge upp. Jag tänker kämpa tills matchen är slut och jag tänker berätta detta för mina lagkamrater.

Vi skall vidarebefordra denna berättelse till killarna i A-Laget. Det skall bli ett sant nöje och jag är säker på att de själva bli en aning förvånade över - vad de egentligen presterade...!

Tack Sävehof  Damer och Herrar för lärorik och underhållande handboll.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0