Fredag kväll

Det är faktiskt riktigt tungt att missa IDOL. Jag gillar själv det programmet för det får fram en hel drös med unga fräscha förmågor. Hade jag varit i den åldern hade jag faktiskt sökt själv. VÅGA ungdomar.


Fast varför söker inte jag? Det var ju en skön dam från Ryssland som sjöng loss. Jag skrattade så jag tjöt. Visst måste det vara så att de gör sig till - att de hyr in folk för att det skall liva upp programmet. Man KAN bara inte tro att man skall bli folkets IDOL när man inte kan ta EN TON. Men såklart bara man tycker det är kul så är det ju okey!


Idag jobbar M. Hon har pluggat och jobbat och jag ger henne med "godkänt beröm". Jösses, vilken fart det har blivit på tösen. Jag är verkligen stolt över att hon kämpar och att hon även verkar trivas med det.


I morgon är det handbollsmatch kl 4. "VI" vinner såklart :) Viljan kan bestiga berg - eller hur.

Dessutom skall L och jag städa rubbet i hemmet. Vi tänker trotsa oss själva och skall göra allt vi kan för att det skall skina fint i vårt hem. Alla trivs och blir så vänliga när det är fint hemma. Det är ju alltid bra.

Någon som vill bli min städtant?

En höst dikt medans jag väntar:


"Jag sitter i min bil en kväll en mulen höst,

jag känner mig så ensam, ingen här och ger mig tröst,

min dotter spelar handboll och mina vänner är på fest,

här sitter jag och Charlie och tycker livet stinker pest"


Men fy vad sorgligt, är det verkligen så jag känner. Jag skriver en till som är lite mer glad.


"Jag njuter denna höstkväll medans vinden nu tar i,

ensamheten är härlig då mina tankar drar förbi,

tiden den står stilla och jag blundar en sekund,

Nej, nu ska jag ut och gå med vår söta lilla hund"


MEN VAD BRA DEN BLEV ;)


Hoppas du får en roligare fredagskväll!









Kommentarer
Postat av: Flisen

Det var dom bästa dikterna jag hört:)

Hur kan du komma på så bra?!

Du är rockar fett!

2008-10-10 @ 22:28:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0